Du saknar flash eller har fel version

Mycket att se och göra i Södertälje kommun

I Södertälje kommun
finns mycket att se och göra.

I Torekällsbergets friluftsmuseum
finns hantverk och trädgårdar
och sådana djur som fanns förr på landet.
Museet berättar om hur livet i staden och på landet
var på 1700-talet och 1800-talet.

På Tom Tits Experiment finns
mer än 600 experiment att göra.
Där får man prova olika slags tekniska försök.

Vattnet är viktigt i Södertälje
och vid kanalen ligger Wendela Hebbes hus.
Hon var Sveriges första kvinnliga journalist.

Du kan åka båt till Björkö
och besöka Birka
som är en stad från vikingatiden.

Oaxen Skärgårdskrog är vald till
en av världens 50 bästa restauranger.

Tullgarn är ett kungligt slott
och många gör utflykter dit.

Besök en av kommunens hembygdsgårdar
så ser du hur folk levde förr i tiden.

Sidan senast uppdaterad: den 16 december 2009
Kontakter för denna sida
Eduardo Morris
Marknadsförings- och sponsoransvarig på kultur- och fritidskontoret

Adress
Campusgatan 26

Telefon
08-523 017 22

E-post

Kontakta Södertälje kommun
Tjänster
Hitta rätt
Sök på sodertalje.se

Telefon
08-523 010 00 (vxl)

Fax
08-523 046 05

Besöksadress
Campusgatan 26

Postadress
Södertälje kommun
151 89 Södertälje

Org-nr 212 000-0159

E-post
sodertalje.kommun@sodertalje.se

Pressrum

Sök på sodertalje.se:



© 2008 Södertälje kommun Om Webbplatsen

För dig som arbetar inom Södertälje kommun Personalingång