Hjälp med ansökan

 

Så här gör du din ansökan

Ansökan till kurser och utbildningar gör du på vår ansökningsportal/webbansökan. Där kan du läsa om hur du ska göra för att ansöka och hur du skapar ett användarkonto. Det måste du ha för att kunna göra en ansökan. Titta på instruktionsfilmen innan du sätter igång!

Obs! Glöm inte att lämna in kopia på betyg från tidigare studier. Du kan scanna in betygen direkt i din ansökan eller skicka dem per post. 

Har du frågor som rör din ansökan kan du kontakta oss.

Kontaktuppgifter

Personlig hjälp på webbstugan

Tycker du att det är svårt att göra ansökan på egen hand hjälper vi dig. På webbstugan har vi handledare som guidar dig och datorer som du kan använda. Det är viktigt att du har skapat ett användarkonto innan du kommer till webbstugan.

Med anledning av Coronasituationen är webbstugan stängd för besök men våra handledare hjälper dig via telefon eller mail.

Kontaktuppgifter

Studievägledning

Behöver du vägledning och hjälp få hjälp med att planera dina studier eller hur du ska nå önskad examen eller yrke kan du kontakta våra studievägledare. Du når dem via mejl, telefon eller genom att besöka våra drop in.

Kontaktuppgifter