Amanda och Stina ler mot kameran när de fotas utomhus.
2023-05-15 Alla platser till höstens traineeprogram för socionomstudenter är tillsatta

Det är nu femte året som traineeprogrammet körs och till hösten är det 13 studenter som gör sin VFU på socialkontoret och för första gången också på omsorgskontoret. Stina Hermansson, programansvarig och Amanda Oraha som gjorde sin VFU i våras berättar mer om programmet och hur det är att vara trainee.

Foto på Elsa Gustafsson , vikarie inom äldreomsorgen. Hon står framför en entré och ler.
2023-05-12 Att arbeta som vikarie

Elsa Gustafsson är en av våra medarbetare som började redan som feriepraktikant under högstadiet och därefter fortsatt som timvikarie under sin studietid.

2023-02-01 Nu kan du söka feriepraktik

Du som är ungdom, folkbokförd i Södertälje kommun och är född 2005 eller 2006 kan nu söka feriepraktik. Du som är född 2003 eller 2004 och har särskilda behov kan också söka. Ansökningsperioden är till 28 februari.

2023-01-04 Hur vi arbetar för att förbättrat äldres hälsa

Med otillfredsställande matkvalitet och ett utbrett missnöje med måltiderna inom äldreomsorgen förstod kollegorna på omsorgskontoret att något behövdes göra för att vända utvecklingen. Genom en storsatsning på måltidskedjan har både måltidskvalitet och måltidstillfredsställelsen nu ökat.

2022-11-10 Ny barnavårdscentral, öppen förskola och barnmorskemottagning i Hovsjö

Så bra och viktigt med samarbete för att ge våra medborgare den bästa servicen.

2022-11-10 Nya lokaler för Missbruk myndighet och Öppenvårdsteamet

Nu har våra kollegor flyttat in i sina nya lokaler på Bangatan 4. Att kunna mötas dagligen ger en närhet till varandra som alla tjänar på.

2022-11-10 Ny utbildningsdirektör i Södertälje

Vi ser fram emot att Ingela Hamlin kommer att tillträda sin nya tjänst som utbildningsdirektör i början av nästa år.

2022-03-28 Vi är med på mässor

Nu är vi med på mässor igen. En del är digitala men vissa är fysiska. Vill du träffa oss för att ställa frågor eller för att få information om hur det är att jobba i Södertälje kommun? Se var vi finns.

Bild på logotyp för Samordningsförbund
2022-02-15 Samordningsförbundet söker utvecklingsledare

Nu söker Samordningsförbundet en utvecklingsledare som ska utreda, initiera, leda och stödja utveckling inom förbundet. I uppdraget ingår också att lokalt, regionalt och till viss del nationellt nätverksbygga och omvärldsbevaka.

2022-02-10 Semestervikarier inom vård och omsorg

Är du 18 år och brinner för att hjälpa andra och göra skillnad. Tycker du om att jobba självständigt men fungerar också bra i grupp. Då vill vi gärna att du kommer till oss och blir vår semestervikarie!