Nytt korrekt utskick
I oktober 2025 skickade omsorgskontoret ut ett brev till alla mottagare av hemtjänst och trygghetslarm i kommunen om att Södertälje kommun tecknat ett nytt avtal med nuvarande privata hemtjänstutförare. Det utskicket råkade bli fel hos tryckeriet, och ett nytt korrekt utskick kommer att skickas ut i dagarna.
I utskicket i oktober skulle mottagare av hemtjänst ha fått information om alla tre utförare, Södertälje kommun, Eveo och Saand, men på grund av ett misstag hos tryckeriet fick varje person bara information om en av utförarna.
I utskicket fanns också fel version av önskemålsblanketten, i blanketten stod det felaktig information om att kommunen väljer utförare åt dig om du inte skickar tillbaka blanketten inom två veckor. Det stämmer inte. Du behöver inte göra någonting ifall du vill behålla din nuvarande hemtjänstutförare.
Vi ber så mycket om ursäkt för att det blev fel. Därför får du nu ett nytt brev, där korrekt och fullständig information finns med så att du kan läsa om alla tre utförare.
I kuvertet i det nya utskicket hittar du:
- informationsblad om de tre olika utförarna
- en blankett där du kan fylla i vilken utförare du vill ha om du vill byta utförare
- ett svarskuvert som du kan använda för att skicka in blanketten till kommunen.
Om du redan har skickat in en blankett behöver du inte göra det igen. Men om du gjort det och vill ändra ditt val kan du fylla i den nya blanketten, och sedan skicka in den i det bifogade svarskuvertet.