Säkra meddelanden

Säkra meddelanden är en tjänst för säker kommunikation mellan handläggare på kommunen och dig som medborgare. Har du fått en avisering om ett säkert meddelande via e-post från oss kan du läsa mer om funktionen här.

Systemet för säkra meddelanden ser ut och fungerar som ett webbmejl, men här måste du logga in med Freja eID+ eller BankID för att öppna din inkorg. Till skillnad mot Skatteverkets tjänst Mina meddelanden kan du som är mottagare av säkra meddelanden också svara handläggaren och bifoga filer.

Länken till säkra meddelanden hittar du här på sidan.

Säkerhet
Systemet ägs av Södertälje kommun. För all åtkomst till innehållet krävs tvåfaktorautentisering, för allmänheten innebär det
e-legitimation som BankID eller Freja eID+. För att minimera mängden känslig information i systemet gallras säkra meddelanden efter 30 dagar.

Maximal filstorlek
Filer som laddas upp får inte vara större än 50 Mb.