Begränsad tillgänglighet på biblioteket i Luna

Från den 19 april till den 22 maj kommer stora delar av bibliotekets lokaler inte att vara tillgängliga för allmänheten. Det beror på ombyggnationen och att vi nu ska införa en ny självbetjäningsteknik.

Återlämning av medier kommer att kunna ske under hela perioden. Under perioden kommer det, via vår hemsida, via telefon, eller på plats i biblioteket, även vara möjligt att reservera medier och hämta ut i bibliotekets reception. Även lån och omlån kommer att vara möjliga.

Den begränsade tillgängligheten medför en förlängd lånetid på bibliotekets medier.

Tidnings- och tidskriftsavdelningen har öppet enligt ordinarie öppettider. Kommundelsbiblioteken i Järna, Mölnbo, Hölö och Enhörna håller öppet som vanligt.

Konsthallen, Café Nova och Biljettcentrum håller öppet som vanligt. Café Blå håller stängt under hela perioden.

Vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Kulturhuset ordinarie öppettider:

Måndag–torsdag 9–20