Björn Borg-utställning på Torekällberget

De garageportar som blivit världsberömda efter att Björn Borg dag ut och dag in nött slag mot dem, finns nu på Torekällberget. De ställs ut tillsammans med bilder av fotograf Jacob Forsell. På lördag den 11 mars öppnar Torekällbergets Björn Borg-utställning.

På lördag den 11 mars öppnar Torekällbergets Björn Borg-utställning.

Jacob Forsell var anställd på Expressen 1964 - 1990 och är en av sin generations mest tongivande fotografer. Han följde Björn Borgs karriär under hela 1970-talet. Från den okände 14-åringen i Kungens Kanna till toppmatcherna i Stockholm Open, Masters och Davis Cup, och de stora Wimbledonsegrarna.

Utställningen visas på handelsboden i Torekällberget, som har öppet lördagar och söndagar kl. 11-16 i mars.

Mer information

Kristina Svidén, programintendent Torekällberget, 08-523 014 34, kristina.sviden@sodertalje.se

Helene Andersson, pressekreterare, 08-523 066 03, helene.p.andersson@sodertalje.se

Med vänliga hälsningar