Ceremoni för nyblivna svenska medborgare i Södertälje

I samband med nationaldagsfirandet lördagen 6 juni blir det en särskild ceremoni för de som blev svenska medborgare år 2014 och som är skrivna i Södertälje.

På nationaldagen genomförs en medborgarceremoni för nyblivna svenska medborgare i Södertälje. Det har gått ut en personlig inbjudan till alla som blev svenska medborgare år 2014 och är skrivna i Södertälje.

- Det är viktigt att uppmärksamma det svenska medborgarskapet och få möjlighet att högtidlighålla det tillsammans med andra. Att vara svensk betyder att man är med och tar ansvar för just vår gemensamma plats på jorden. Vi började med medborgarceremoni nationaldagen 2014 och fortsätter att utveckla det i år, säger Boel Godner, kommunstyrelsens ordförande.

De som vill medverka på ceremonin ska ha anmält sig till Torekällberget senast den 1 juni. Ceremonin äger rum klockan 12:30 på Garverigården vid Torekällberget. Vid ceremonin kommer minnesbrev att delas ut till de närvarande nyblivna svenska medborgarna.

För mer information, kontakta:Stefan Sundblad, resultatområdeschef, Torekällberget, telefon 0766-482879, stefan.sundblad@sodertalje.se
Henri Pagot, pressekreterare, Södertälje kommun, telefon0767-200145, henri.pagot@sodertalje.se