Dags för Sveriges största vattenkrig den 30 juni!

Är ni beredda med ballonger, vattensprutor eller hinkar? Nedräkningen till Sveriges härligaste vattenfest har börjat! Torsdagen den 30 juni kl. 13 samlas vattenglada människor på Marenplan för att under en timme spruta, hälla, eller stänka vatten på varandra.

– Det här är årets höjdpunkt, säger Rodolfo Alvarez projektledare på Ung Fritid på Södertälje kommun. Vi räknar med att upprepa förra årets succé när flera tusen barn, ungdomar och vuxna kastade sig in i leken. Vi har tittat på statistiken och förlagt datumet på den mest solsäkra dagen under säsongen, så nu får vi hålla tummarna för att vädret är med oss även det här året!

När startskottet går kl. 13 den 30 juni startar årets vattenfest i ett avgränsat område invid Marenplan. Räddningstjänsten kommer att vara på plats och bistå med vatten och vattenspruta, DJ består med skön sommarmusik.

Tid: 30 juni kl. 13.00
Plats: Marenplan, Södertälje.
Evenemanget är gratis för alla. Välkomna!

Evenemanget arrangeras av Ung Fritid på Södertälje kommun. Sommarens fullmatade program finns tillgängligt på http://www.sodertalje.se/Se--gora/Fritidsgardar/ungt-sommarlov/

Ung fritid driver flera mötesplatser som riktar sig till ungdomar i åldern 13-18 år. Verksamheten utgår ifrån de ungas initiativrikedom, kunskap och kreativitet.

Rodolfo Alvarez, projektledare på Ung Fritid på Södertälje kommun, 08-523 017 95

rodolfo.alvarez@sodertalje.se

Henri Pagot, pressekreterare, 08-523 066 03,