Ekerö Rederi ska driva Södertälje gästhamn i sommar

Idag har Södertälje kommun undertecknat ett avtal med gästhamnens nya hyresgäst Ekerö Rederi. – Med vår nya hyresgäst kan vi säkerställa en god service till båtägare och andra besökare i sommar, säger näringslivschef Karin Voltaire. Ekerö Rederi har de erfarenheter som krävs för att driva gästhamnen.

– Med vår nya hyresgäst kan vi säkerställa en god service till båtägare och andra besökare i sommar, säger näringslivschef Karin Voltaire. Ekerö Rederi har de erfarenheter som krävs för att driva gästhamnen. De har även intention att utveckla hamnen och göra området mer attraktivt för gästande båtar och turister.

Ekerö Rederi startades 1994 är ett företag med bred erfarenhet av marinentreprenadarbeten liksom event och upplevelseverksamhet på vatten.

Avtalet gäller fram till den 31 december 2017, med option på förlängning ytterligare ett år.

Nu står båtsäsongen för dörren, och verksamheten i gästhamnen beräknas vara igång i slutet av maj.

Karin Voltaire, näringslivschef, 08-523 047 33, karin voltaire@sodertalje.se

Helene Andersson, pressekreterare, 08-523 066 03, helene.p.andersson@sodertalje.se

Med vänliga hälsningar

Södertälje kommun