Filip driver dansskola på sommarlovet

Filip Ristic är en av Södertäljes kreativa och driftiga sommarlovsentreprenörer. Den 1 juli hade han öppet hus på sin nyöppnade dansskola, 1337 Dance School, i en lokal bredvid Café Nova i Lunahuset. Det kom 30 personer som testade att dansa street.

– Det var coolt, bättre än förväntat på öppningsdagen säger Filip.
En glad dansare tyckte att dansklassen var bra, att Filip var en bra lärare och var bra på att förklara.

Filip vill driva en dansskola där det är billigt att dansa och där alla är välkomna. Än så länge är det kostnadsfritt att delta, men om man efter att man dansat vill lägga pengar i skattkistan får man göra det. Så småningom ska han ta mer men inte för mycket betalt.

Filips bästa marknadsföringskanaler är Facebookgruppen 1337 Dance School och att själv dansa på stan och dela ut broschyrer. En utmaning är att speglarna som skulle ha levererats till invigningen ännu inte är på plats, så nästa vecka kanske en annan lokal måste användas. Men hoppet om att speglarna ska komma på plats finns än så länge kvar.

Många affärsidéer blir verklighet i Södertälje i sommar. Sommarlovsentreprenörer arrangeras av Södertälje kommun i samarbete med Drivhuset och syftar till att uppmuntra ungdomar att starta och driva sin idé som vinstdrivande verksamhet, som ett möjligt företag.

Filips dansskola på Facebook

Sommarlovsentrepenörerna på Facebook

Filip Ristic, sommarlovsentreprenör, 076-880 37 90, filip.ristic@hotmail.com

Anna Nienhüysen, projektledare, Nystartskontoret, 08-523 028 00, anna.nienhuysen@sodertalje.se