Fullt ös på Medborgardagens fjärde upplaga

Den 31 mars klockan 12.00 slår dörrarna upp för den fjärde upplagan av Medborgardagen. Från att ha börjat som ett öppet hus på Stadshuset har evenemanget växt till att bli årets stora familjefest i Södertälje.

Medborgardagen är en dag då alla Södertäljebor bjuds in till en riktig familjefest, där de kommunala verksamheterna, tillsammans med föreningslivet erbjuder ett fullspäckat program för både stora och små. Tillsammans med det erbjuds också ett späckat scenprogram och många spännande föreläsningar.

-         Södertälje har ett stort och vitalt föreningsliv som vi gärna vill att Södertäljeborna skall få mer kunskap om. Medborgardagen ger dem den chansen, att på ett lustfyllt sätt presentera sig och sin verksamhet, säger kommunalrådet Elof Hansjons (S), som sitter i projektgruppen.

Politiker från de olika partierna finns på plats under hela dagen. Tanken är att kommunmedborgarna ska kunna träffa och prata med sina förtroendevalda under avslappnade former.

-         Det här evenemanget börjar så smått bli tradition i Kringelstan. Vi har ambitionen att överträffa förra årets publiksuccé, då Medborgardagen blev en familjefest i ordets rätta bemärkelse, säger Mats Siljebrand (FP), som också sitter i projektgruppen.

Bland programpunkterna finns allt ifrån sång, musik och dans av Södertäljebor till clowner och en spännande show med Trollkarlen Daniel Karlsson, känd från SVTs ”den vita kaninen.

-         Förra året besökte inte minde än 7000 personer evenemanget. Jag tror verkligen att alla besökare kommer att få en toppendag. 2012 års Medborgardag har tagit med sig guldkornen från förra året och kompletterat med nya upplevelser, säger Annika Eriksson, projektledare för Medborgardagen.

Tid: lördag 31 mars kl 12.00-16.00
Plats: Södertälje stadshus, Campusgatan 26, Södertälje

För mer information se: http://www.sodertalje.se/Nyheter/Valkommen-till-arets-medborgardag-i-Sodertalje/

Annika Eriksson, Projektledare Medborgardagen, 08-523 15 14, annika.eriksson@sodertalje.se