Fyra och en halv miljon kronor till Södertäljes företagare

Södertälje kommun delar ut tillväxtcheckar på 100 000 kronor vardera till 45 företag i Södertälje.

Södertälje kommun delar ut tillväxtcheckar på 100 000 kronor vardera till 45 företag i Södertälje.

Södertälje kommun ska tillsammans med innovationsföretaget Vinnova, arbeta med att stärka små och medelstora företag i Södertälje. Checkarna ska tilldelas Södertäljeföretag inom flera olika branscher. Pengarna ska gå till att utveckla företagets affärsverksamhet, produkter och tjänster eller som investering i ny teknik och kunskap.

Syftet med tillväxtcheckarna är att stärka entreprenörskap och företagande i Södertälje.

Intresserade företag fyller i en ansökan som sedan behandlas av en styrgrupp. Om den bedömer att idén är livskraftig och långsiktigt hållbar kommer ansökan att gå vidare till Vinnova för slutgodkännande.

Ansökningarna behandlas löpande och det är först till kvarn som gäller. Läs mer om tillväxtcheckarna på www.sodertalje.se/check.

Projektet finansieras helt av Vinnova (http://www.vinnova.se/sv/)

Åsa Landqvist, tf näringslivschef, 08- 523 068 95, asa.landqvist@sodertalje.se
Eva Helén, projektledare näringslivskontoret, 08- 523 037 57, ava.helen@sodertalje.se
Angelica Vallgren, PR- och Pressansvarig, 08-523 066 03, angelica.vallgren@sodertalje.se