Här finns både utbildning och studentbostad

Bostadsbristen för studenter väntas bli akut i höst. Men allt är inte nattsvart. För den som kan tänka sig att plugga inom Storstockholm finns både platser på utbildningar - och lediga studentbostäder.

En som erbjuder studentbostäder i Storstockholm är Campus Telge i Södertälje, med utbildningar i samarbete med KTH och Mälardalens högskola. Här finns också fortfarande ett antal platser kvar till utbildningarna som lärare och ingenjör.

- För studenter som ännu inte kommit in på sin linje eller först nu ska bestämma sig är det bra att veta att det faktiskt finns både platser och bostäder kvar på riktigt bra utbildningar i Storstockholm, säger Anna Wrangel, tf Näringslivschef, ansvarig för Campus Telge i Södertälje kommun.

Bostadsbristen bland studenter väntas bli rekordstor i regioner med större studieorter. Bakom studentboomen och bostadsbristen ligger bland annat större ungdomskullar och lågkonjunkturen som gör att många väljer att studera.

Anna Wrangel, tf Näringslivschef, ansvarig för Campus Telge på Södertälje kommun 08-550 212 32 eller anna.wrangel@sodertalje.se