Hertig Carls väg stängs av under helgen

På grund av vägarbeten stängs Hertig Carls väg i Södertälje av för fordonstrafik i helgen. För att kunna schakta och asfaltera på så kort tid som möjligt har kommunen i samråd med entreprenören Skanska beslutat att stänga av Hertig Carls väg från fredag den 25 september kl. 19.30 till måndag den 28 september kl 05.00.

På grund av vägarbeten stängs Hertig Carls väg av för fordonstrafik i helgen.

Vägen kommer att vara avstängd mellan Scaniarondellen och Verkstadsvägen . Skyltar kommer att finnas uppsatta som leder biltrafiken runt avstängningen.

Bussarna kommer under denna tid att istället köra: Nyköpingsvägen - E20 - Verkstadsvägen - Svalängsvägen till Södertälje Hamn. Bussar kommer inte att stanna vid stationerna Värdsholmsvägen, Gjuteriporten, Verkstadsvägen och Sjömansplan.

Lars Kustus, samhällsbyggnadskontorets projektledare, 08-523 025 94