Inbjudan till pressträff med anledning av coronaviruset

Onsdag 27 januari håller Södertälje kommun en pressträff för att informera om nuläget i kommunen med anledning av spridningen av coronaviruset, covid-19.

Under pressträffen ger krisledningsnämndens presidium, samt en grupp tjänstepersoner från förvaltningen en övergripande bild av läget i kommunen med anledning av spridningen av coronaviruset.

Media är välkommen att närvara.

• Tid: 27 januari, 2021, klockan 11.00. Pressträffen pågår i cirka 20 minuter.
  • Plats: Via Skypelänk, se information här nedan.
  • Deltagande: Krisledningsnämndens presidium, Boel Godner (S), Tage Gripenstam (C) och Alexander Rosenberg (M) samt ett antal tjänstepersoner från förvaltningen.

Deltar och ställer frågor vid pressträffen gör ni via Skype. Anmäl er närvaro senast i eftermiddag, tisdag den 26 jan kl 17, för att få en möteslänk. Mejla eller ring pressekreteraren angiven här nedan.

Som vanligt livesänds eventet via Södertälje kommuns facebooksida.

För ytterligare information:

Nasif Kasarji, kommunalrådssekreterare hos kommunstyrelsens ordförande Boel Godner (S), e-post: nasif.kasarji@sodertalje.se, te.l 08-523 066 90.

Helena Sundman, pressekreterare, e-post: helena.sundman@sodertalje.se, tel. 08-523 066 03