Arkiv pressmeddelanden

Inbjudan till pressträff med anledning av coronaviruset

2020-11-24

Onsdag 25 november håller Södertälje kommun en pressträff för att informera om nuläget i kommunen med anledning av spridningen av coronaviruset, covid-19.

Under pressträffen ger kommunstyrelsens ordförande och stadsdirektören en övergripande lägesbild av kommunens arbete med anledning av spridningen av coronaviruset.

Media är välkommen att närvara.

• Tid: 25 november, 2020, klockan 11.00. Pressträffen pågår i cirka 15 minuter.

• Plats: Bakre foajén på entréplan, Stadshuset, Nyköpingsvägen 26

• Deltagande: kommunstyrelsens ordförande Boel Godner (S) samt stadsdirektör Rickard Sundbom

Pressträffen kommer genomföras i enlighet med förbudet gällande max åtta personer på en sammankomst. Det innebär en begränsning i antal platser för media (en person per redaktion). Anmäl er närvaro i förväg, genom att mejla eller ringa pressekreteraren angiven här nedan.

Som vanligt livesänds eventet via Södertälje kommuns facebooksida.

För ytterligare information:

Nasif Kasarji, kommunalrådssekreterare hos kommunstyrelsens ordförande Boel Godner (S), e-post: nasif.kasarji@sodertalje.se, tel 08-523 066 90

Helena Sundman, pressekreterare, e-post: helena.sundman@sodertalje.se, tel 08-523 066 03