Johan A Hagland ny samhällsbyggnadsdirektör

Johan, som börjar sin tjänst den 7 juni, kommer närmast från Ekerö kommun där han är miljö- och stadsbyggnadschef.

Han är utbildad inom fysisk planering och arkitekt. Tidigare har han arbetat som konsult, bland annat hos SWECO, i olika kommuner och länsstyrelser.

– Jag ser fram emot att träffa alla mina nya medarbetare. Södertälje kommun är inne i en spännande fas med stadsutveckling och ökat bostadsbyggande. Det ska bli roligt att tillsammans med kollegor och medarbetare ta mig an denna positiva utveckling, säger Johan A Hagland.

Angelica Vallgren, PR- och pressansvarig, 08-523 066 03, angelica.vallgren@sodertalje.se