Juan Copovi-Mena blir vd för Telge AB

Idag beslutade Telges koncernstyrelse att ställföreträdande vd Juan Copovi-Mena får fortsatt förtroende. Han tillträder uppdraget som ordinarie vd på Telge AB omgående.

– Det känns tryggt och stabilt med Juan som ny VD. Han har landat väl i Södertäljes viktiga frågor, säger Boel Godner, ordförande i kommunstyrelsen och ordförande i Telgekoncernens styrelse (S).

– Jag är mycket glad över förtroendet och ser fram emot att få fortsätta arbeta med alla spännande utmaningar som Telgekoncernen står inför, säger Juan Copovi-Mena.  Att få möjlighet att utveckla våra verksamheter, som är en viktig del i Södertäljebornas vardag och framtid, är något som ligger mig mycket varmt om hjärtat.

Juan Copovi-Mena tillträdde som tillförordnad vd för Telge AB i februari i år efter att Stefan Hollmark gått vidare till nya utmaningar utanför Telgekoncernen. Han inledde sin karriär på Telge 2016 som vd för bostadsbolagen Telge Bostäder och Telge Hovsjö.

Juan Copovi-Mena har erfarenhet från stora fastighetsägare som Locum och SL, och har varit fastighetsdirektör i Stockholms stad.

Boel Godner (S), ordförande i kommunstyrelsen och ordförande i Telgekoncernens styrelse, 08-523 068 65, boel.godner@sodertalje.se

Åsa Zazi, kommunikatör, kommunikationsstaben, 08-523 066 03, asa.zazi@sodertalje.se

Med vänliga hälsningar

Södertälje kommun