Kampanj ska locka blivande ingenjörer och lärare till Campus Telge

I dagarna startar Campus Telges kampanj för att locka nya studenter till lärar- och ingenjörsutbildningarna i Södertälje. Kampanjen består bland annat av en extrabuss i form av en tandemcykel och en tävling i bästa "Life hack".

Syftet med kampanjen är att informera om att det fortfarande går att söka till Mälardalens högskolas och KTHs utbildningar på Campus Telge.

-Med kampanjen uppmuntrar vi alla som vill studera till lärare eller ingenjör att söka våra utbildningar. På ett kul och annorlunda sätt vill vi visa att det inte är för sent att anmäla sig till höstens utbildningar, säger Anna Wrangel, Södertälje kommun och ansvarig för Campus Telge.

18-25 augusti kommer en "extrabuss" i form av en tandemcykel cyklas av två studenter utmed busslinjer i centrala Södertälje för att informera om den förlängda ansökningstiden. De tar även upp hugade passagerare som "missat bussen men inte chansen att söka". I Nykvarn, Trosa, Mariefred, Strängnäs, Nyköping och Södertälje informerar två andra studenter allmänheten om utbildningarna på Campus Telge och om möjligheten att delta i Life hack-tävlingen. "Life hack" är smarta vardagstips som förenklar vardagen. Här har studenterna som informerar även med sig en kamera för att filma den som vill bidra med egna tips. Man kan även spela in sig själv, lägga upp bidraget på youtube.com och skicka en länk till info@campustelge.se.
18-31 augusti pågår Life hack-tävlingen på den nya kampanjsajten, www.campustelge.se.
Bakom kampanjen står Södertälje kommun, WW/TBWA och Vox PR & Information.

Anna Wrangel, Näringslivsstrateg
08-550 212 32 eller anna.wrangel@sodertalje.se

Campus Telge ligger i Södertälje och är en del av den kommunala verksamheten för Södertälje kommun. På Campus Telge ges idag utbildningar av Kungliga Tekniska högskolan och Mälardalens högskola. I huset finns ett modernt bibliotek, föreläsningssalar, kårhus, studentrestaurang och kafé som används av 900 studenter från hela landet.