Kommunen rustar på gator och torg

Sommartid är gräv-, asfalterings- och ombyggnadstid för kommunen. I år kommer vi att lägga mycket tid på gatorna runt Saltsjötorget, Mälarhamnen och Strängnäsvägen. Dessutom blir det ny skatepark vid Sydpoolen och ombyggnaderna fortsätter av våra lekparker.

På kommunens webbplats (ww.sodertalje.se/sommarjobb) finns mer information om de olika ombyggnaderna med planerade tidpunkter för arbetet och kontaktpersoner. Dessutom en lista över samtliga grävningar som kommunen givit andra aktörer tillstånd att göra under 2009.

Efter semestrarna fortsätter ombyggnaden av Saltsjötorget. Robert Anbergs väg och Nysättravägen kommer att byggas om för att öka trafiksäkerheten. Bland annat kommer vägarna att smalnas av.

Ewa Lofvar Konradsson, ordförande i tekniska nämnden, 076-648 27 30
Ove Lundgren, stadsmiljöchef, 076-648 06 28