Konsumentvägledningen når nya grupper

Gick den dyra jackan sönder andra dagen? Har du problem med mobil- eller bredbandsabonnemanget? Kanske har du köpt något från alltför övertygande säljare per telefon? Behovet av konsumentvägledning är stort, inte minst för de som nyligen har kommit till Sverige och inte alls känner till regelverket.

Fredagen den 13 november berättar kommunens konsumentvägledare, Rana Malaki om konsumenträtt för en grupp deltagare från Introduktionsenheten. Media är välkomna att närvara och ställa frågor till Rana Malaki.

Tid: fredag 13 november kl 13.00

Plats: Södertälje stadshus, Campusgatan 26, lokal Harmoni, plan 1

Dagens samhälle blir allt mer komplicerat och ställer högre krav på medborgarna som lever och verkar i samhället. Vidare ska man som konsument vara påläst gällande sina rättigheter och skyldigheter inom konsumentlagstiftningen.

- Därför vill vi satsa på förebyggande information genom kontakter med olika grupper, ungdomar och invandrare på gymnasieskolor och Komvux och äldre inom pensionärsföreningar och kyrkor, berättar Rana Malaki. Dessutom erbjuder konsumentvägledningen kostnadsfri vägledning i konsumentfrågor till alla som bor i Södertälje och Nykvarn.

 Mer information:

Rana Malaki, konsumentvägledare, tel 08-523 016 77