Många sökande till sjuksköterskeprogrammet i Södertälje

Över tusen personer har valt att söka Campus Telges sjuksköterskeutbildning som startar till våren i samarbete med Mälardalens högskola. Totalt finns det 20 platser och drygt hundra har valt Södertälje som sitt förstahandsalternativ.

-         Vi ser att intresset för Södertälje, bland studenterna, är stort. Det är glädjande och positivt för regionen. Vi har ett bra samarbete med både Södertälje sjukhus och Södertälje kommun för att kunna erbjuda praktikplatser, säger Per Andersson, utbildningsledare på akademin för hälsa, vård och välfärd på Mälardalens högskola.

Utbildningen är på distans dock med regelbundna träffar i Södertälje. Campus Telge satsar på att skapa bra förutsättningar för studenterna med bostadsgaranti, gratis lånedator och studentrabatter under studietiden.

-         Det är en utbildning vi väntat på i många år i Södertälje. Därför är det otroligt kul att det är så många som väljer att söka sig hit, säger Birgitta Frid, campuschef Campus Telge.

Birgitta Frid, campuschef Campus Telge, 08-523 037 74, birgitta.frid@sodertalje.se
Eva Helén, projektledare Campus Telge, 08 523 037 57, eva.helen@sodertalje.se