Nu inviger vi Fornhöjdens konstgräsplan

Lördag den 23 maj, på Fornhöjdsdagen, inviger Södertälje kommun den nya konstgräsplanen på Fornhöjden tillsammans med Fornbacka fritidsgård, stadsdelsföreningen Fornskeppet, ABF och Syrianska FC. Klockan 13.00 kan du träffa spelare från Syrianska FC:s lag i superettan som tillsammans med Besim Aho från kultur- och fritidsnämnden officiellt inviger planen.

Program:
12.00: Cay Löwquist
12.45: Veteranorkestern (spelar tills bandet ska klippas)
13.00: Invigningen

Därefter har spelare från Fornhöjdens sportklubb en kort uppvisningsmatch.

På scenen efter kl 13.30:
Clownen Filoche, orientaliska dansare, assyrisk/syriansk sång, Fornbackaskolans elever, gitarr och tvärflöjt och Clownen Manne.

Dessutom hoppborg, trampbilar, lotteri, matförsäljning (grillning, våfflor, café mm), loppmarknad, levande verkstad mm.

Anders Siljelöf, anläggningschef, 08-52302862