Nu inviger vi skateparken i Södertälje!

Nu inviger Södertälje kommun skateparken vid Sydpoolen. Lördag 22 augusti klockan 16.00 är det dags. Välkomna till en invigning med klassiskt bandklippning, invigningstal och uppvisning av Sveriges skate-elit.

Martin Karlsson, professionell åkare från Södertälje, presenterar anläggningen och berättar vad man kan göra. Martin som varit med och utformat anläggningen kommer att vara speaker under uppvisningen.

Elitåkare betygsätter skateparken som en av de främsta i Stockholmsregionen.

Invigningstalare är Ewa Lofvar Konradsson, tekniska nämnden, Staffan Norberg, stadsbyggnadsnämnden och Besim Aho, kultur-och fritidsnämndens ordförande.

Skateparken är öppen för allmänheten i alla åldrar och vi hoppas att så många som möjligt av Södertäljeborna någon gång provar anläggningen. Skateparken är till för skatare, rollerbladeåkare och BMX- cyklister

Katarina Karlqvist, projektledare, telefon: 08-523 012 38