Nu utser vi Årets Kulturskoleförälder

Kulturskolans traditionella julkonsert i S:t Ragnhildkyrkan har i år ett nytt inslag. Utöver stämningsfull musik framförd av begåvade elever delar även Kulturskolan ut den nyinstiftade utmärkelsen Årets Kulturskoleförälder.

– Kulturskolan har många duktiga och begåvade elever som alltid ställer upp och bidrar med sin kunskap och sitt engagemang men Kulturskolan har även föräldrar till elever som alltid ställer upp och skjutsar, stöttar i med- och motgångar och därmed bidrar till sina barns och Kulturskolans framgångar, säger Kulturskolans chef Ola Bjerding.

Kulturskolan lockar alla

Kulturskolan är en naturlig mötesplats för många elever, oavsett bakgrund. 42 procent av Kulturskolans elever har utländsk bakgrund, det är en hög siffra som speglar kommunens invånare bra.

– Vi på Kulturskolan har ett brett utbud av kurser inom kultur som vi hela tiden försöker hålla uppdaterade efter önskemål och efterfrågan. Därtill har vi hög kvalitet på undervisningen med utbildade pedagoger. Vi är glada att våra kurser attraherar kommunens invånare, oavsett etniskt bakgrund, säger Ola Bjerding.

Vem som får utmärkelsen Årets kulturskoleförälder är hemligt fram till utdelningen på julkonserten.

Priset delas ut på julkonserten den 8 december i S:ta Ragnhilds kyrka. Konserten börjar klockan 19.00.

Mer information: Ola Bjerding, chef Kulturskolan, telefon 08-523 015 39