Ny bibliotekschef i Södertälje kommun

Catharina Fogelström blir ny bibliotekschef i Södertälje. Hon arbetar idag som bibliotekschef på Kulturhuset Stadsteatern i Stockholms stad, och ansvarar där för husets sex olika bibliotek.

– Biblioteken i Södertälje är inne i en mycket spännande fas med en färsk biblioteksplan som ska implementeras, och har stora utmaningar framför sig, Jag ser verkligen fram emot att ta mig an dessa, säger Catharina Fogelström.

Catharina Fogelström har varit på Kulturhuset Stadsteatern sedan februari 2009, och var innan dess bibliotekschef i Vallentuna kommun. Hon har också varit aktiv inom Svensk biblioteksförening och har ett brett kontaktnät i bibliotekssverige.

– Med sin kompetens, personliga kvalifikationer och erfarenhet av att driva och utveckla biblioteken på Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm är Catharina helt rätt person för det viktiga uppdraget att leda biblioteken i Södertälje, säger Staffan Jonsson, kultur- och fritidschef i Södertälje kommun.

Catharina Fogelström börjar sin anställning den 11 augusti 2014.

Staffan Jonsson, Kultur- och fritidschef, 076-648 05 52, staffan.bo.jonsson@sodertalje.se