Ny servicefunktion för Södertäljes företagare

Det ska bli ännu lättare att starta, driva och etablera företag i Södertälje. Därför startar kommunen den 21 januari en ny servicefunktion, Företagslotsen.

Företagslotsen vänder sig till både befintliga och blivande företagare i kommunen för att ge stöd rådgivning och verka för att stimulera nyföretagande och entreprenörskap hos företag i kommunen.

– Våra företagslotsar har erfarenhet av företagande och har ett stort kontaktnät inom stad, kommun och näringsliv, säger Åsa Landqvist tf näringslivschef i Södertälje kommun.

Företagslotsen kan kontaktas via mejl lotsen@sodertalge.se eller via telefon 08-523 013 00 vardagar kl 08:30-17:00

Åsa Landqvist, tf näringslivschef, 08-523 068 95, asa.landqvist@sodertalje.se
Angelica Vallgren, PR- och Pressansvarig, 08-523 066 03, angelica.vallgren@sodertalje.se