Pressinbjudan: Spadtag för Sveriges modernaste polishus

Måndagen den 6 februari påbörjas byggandet av Sveriges modernaste polishus. Länspolismästare Carin Götblad gästar Södertälje för att ta det första spadtaget tillsammans med polismästare Patrick Ungsäter och kommunalrådsordförande Boel Godner (S).

Det nya polishuset är en del i satsningen av det Nya Södertälje och kommer att verka för ett hållbart samhälle där alla vill vara med och bidra och ta ansvar för trygghet och minskad brottslighet. Lokaliseringen i närheten av kommunen och Brandförsvaret möjliggör en fördjupning av den goda samverkan som redan finns.

Representanter för media är välkomna.

Tid: måndag 6 februari kl. 13.00

Plats: Nyköpingsvägen 12, Södertälje

Lotta Thyni, Kommunikationsansvarig Polisen i Södertälje, 0733- 728 543,
lotta.thyni@polisen.se