PRESSINBJUDAN: Startskott för bygge i centrum

Den fjärde september tar kommunstyrelsens ordförande Boel Godner (S) och NCC Boendes VD Fredrik Hemborg det första spadtaget för ett flerbostadshus i kvarteret Venus i Södertälje centrum.

Den fjärde september tar kommunstyrelsens ordförande Boel Godner (S) och NCC Boendes VD Fredrik Hemborg det första spadtaget för flerbostadshus i kvarteret Venus i Södertälje centrum.

Tid: fredag den 4 september, kl 11.00
Plats: Köpmangatan, bakom Rådhuset vid Stora torget.

Detta är ett delprojekt i utvecklingsarbetet Södertälje city- i samverkan. Tillsammans med NCC och andra aktörer i stadskärnan arbetar kommunen med att utveckla och skapa förutsättningar för en levande stad med fler bostäder och mötesplatser.

Linda Lövkvist, processledare Södertälje city – i samverkan, 08-523 036 35 linda.lovkvist@sodertalje.se,
Fredrik Hemberg, vd NCC Boende, 070-398 41 88
fredrik.hemborg@ncc.se,
Angelica Vallgren, PR- och pressansvarig, 08-523 066 03, angelica.vallgren@sodertalje.se