PRESSINBJUDAN Wuxi på svarsbesök i Södertäljes skolor

I februari i år besökte en delegation från Södertälje staden Wuxi i Kina. Nu blir det snabbt svarsbeök från Wuxi. På fredag den 7 april kommer en delegation från Wuxi till Södertälje i syfte att intensifiera samarbetet mellan de båda städernas skolor. Media inbjuds att träffa representanter för Wuxi och Södertäljes skolor i samband med en lunch på Ekenbergska Gymnasiet.

Tid: Fredagen den 7 april kl 12.15- 13.15 Plats: Ekenbergska Gymnasiet, Hotell- och restaurangutbildningen, Morabergsvägen 6

Medverkande: Annika Setterquist, rektor, Ekenbergska Gymnasiet, representanter för Wuxi samt Inger Wickbom, internationell samordnare, Södertälje kommun.

För anmälan och ytterligare information kontakta: Inger Wickbom, internationell samordnare, Södertälje kommun tel 08-550 215 17, 0708-518 456 inger.wickbom@sodertalje.se Föranmälan senast den 7 april kl 9.00.