Riksdagen uppmärksammar Södertäljes insatser för arbetssökande

Riksdagens arbetsmarknadsutskott har bjudit in Södertälje kommun för att berätta om hur kommunen arbetar för att motverka arbetslösheten i kommunen.

Riksdagens arbetsmarknadsutskotts ordförande Tomas Tobé (M) och vice ordförande Ylva Johansson (S) har bjudit in Södertälje kommun och Solna kommun till ett offentligt seminarium om arbetsmarknadsinsatser i Sveriges kommuner.

Enligt arbetsmarknadsutskottet har Södertälje och Solna valts ut på grund av att dessa kommuner har kommit långt med lokala insatser för att få fler i arbete.

Tid: torsdag 24 maj kl 09.30-11.45
Plats: Andrakammarsalen, Sveriges riksdag

Representanter från Södertälje kommun är arbetslivsnämndens ordförande Besim Aho (S) och projektledare på arbetslivskontoret i Södertälje, Anna Flink.

Vid seminariet kommer en forskningsrapport om arbetsmarknadspolitik i Sveriges kommuner att presenteras. Företrädare för Arbetsförmedlingen, SKL och fackförbundet kommunal deltar och kommer att ge sin syn på kommunal arbetsmarknadspolitik.

Angelica Vallgren, PR- och Pressansvarig, 08-523 066 03, angelica.vallgren@sodertalje.se