Så arbetar kommun och landsting med psykisk ohälsa

Onsdagen den 22 april bjuder Södertälje kommun in allmänheten till ett informationsmöte om hur kommunen arbetar för att förbättra stödet till individen vid psykisk ohälsa. Syftet är att presentera hur man som privatperson får rätt stöd snabbt och slipper bollas mellan olika myndigheter.

Tid: onsdagen den 22 april, kl. 18.00-19.00
Plats: Södertälje stadshus, Campusgatan 26, Dirigenten, plan 1

Socialtjänsten genomgår just nu en förändring för att anpassa sig till den enskildes specifika behov. Genom ett nära samarbete mellan social- och omsorgskontoret och landstinget ska man förbättra stödet till medborgarna. Kontinuitet i kontakter och ett långsiktigt stöd är vad som eftersträvas i samarbetet.

- Den här nära samverkan mellan kommun och landsting är unik i Sverige, säger Christina Gustafsson, chef för Vuxenvården i Södertälje.

Från Södertälje kommun deltar: Christina Gustafsson, chef för Vuxenvården; Trygve Nylund, chef för allmänpsykiatriska rehabiliteringsenheten och Marianne Lagestam-Lundin, chef för Österängs rehabiliteringsenhet.

Från landstingets Psykiatriska klinik deltar: Marie Askerstam, chef för psykosöppenvården; Yvonne Gate, chef för allmänpsykiatriska mottagningen och Åsa Svärd-Welander, chef för allmänpsykiatriska rehabiliteringsenheten.

Mer information
Christina Gustafsson, resultatområdeschef, Vuxen - missbruk och psykiatri, social- och omsorgskontoret, Södertälje kommun, 08-550 261 77, christina.gustafsson@sodertalje.se.