Arkiv pressmeddelanden

Smultronställen efterlyses till årets turistbroschyr

2010-02-09

Södertäljes officiella turistbroschyr för 2010 är under produktion. Arbetsnamnet är: 100 saker att göra i Södertälje! Bakom broschyren står Södertälje kommun och Södertälje Turistbyrå. Södertäljeborna uppmanas nu att komma in med förslag på smultronställen och upplevelser utanför det vanliga turiststråket, både kända och okända.

Smultronställen efterlyses till årets turistbroschyr

Södertäljes officiella turistbroschyr för 2010 är under produktion.

De som bidrar med tips som publiceras i turistbroschyren belönas med var sin biocheck.

– Broschyren ska givetvis innehålla de sedvanliga turistmålen som Tom Tits och Sydpoolen, men också sådant som normalt sett ligger utanför det traditionella turiststråket. På så vis kan innehållet även innebära aha-upplevelser för oss som bor i Södertälje, säger Mattias Johansson, informationschef Södertälje kommun och ansvarig för turistbroschyren.

Turistbroschyren finansieras delvis via annonser och delas från och med maj månad ut i cirka 30 000 exemplar, bland annat via turistbyråer runt om i Sverige och besöksnäringen.

Tips kan lämnas till och med den 10 mars via kommunens webbplats, www.sodertalje.se/smultron, eller via vanlig postgång: Södertälje kommun, Mattias Johansson, 151 89 Södertälje. Märk kuvertet eller vykortet med ”Mitt bästa smultronställe”.

Mattias Johansson, informationschef Södertälje kommun, 08-523 061 11

Med vänliga hälsningar