Södertälje är nominerad till årets employer branding-kommun

Södertälje kommun är nominerad till årets employer branding-kommun 2016.

– Vi vågar sticka ut och vara lite kaxiga. Vi lyfter fram utmaningar och beskriver svårigheter i våra jobb för att nå just de medarbetare vi vill ha. De som triggas av att bidra. Vi i Södertälje erbjuder våra medarbetare att få göra skillnad på riktigt, svarar Johan Lefverström på frågan varför han tror att just Södertälje är nominerade.

Varje år uppmärksammar employer branding- företaget Universum arbetsgivare som på olika sätt arbetar utmärkande med sitt arbetsgivarvarumärke. ”Är du redo för Södertälje?”, är texten som finns i alla kommunens platsannonser och som har väckt omvärldens intresse.

Nomineringen lyder: Denna kommun har rivstartat arbetet kring attraktionsfrågorna och har på kort tid nått tydliga resultat inom området. Man har vinnlagt sig om att lyfta fram personer i profileringen som visar på den bredd av möjligheter som finns inom kommunen. Det finns vidare ett stort engagemang för frågorna inom ledningen vilket gör att hela kommunen genomsyras av vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare. Det är full fart på denna kommun och vi tror att dess arbete med frågorna kan inspirera andra kommuner.

Övriga nominerade kommuner är: Falu kommun, Kungälvs kommun, Linköpings kommun, Stockholms stad, Tyresö kommun och Västerås stad.

Vinnaren presenteras på Universum Awards under våren 2016.

Johan Lefverström, personaldirektör, 08-523 039 11, johan.lefverstrom@sodertalje.se
Angelica Vallgren, pressansvarig, 08-523 066 03, angelica.vallgren@sodertalje.se