Södertälje Business Days: Är mångfald en lönsam affärsstrategi för Södertäljes företagare?

Svaret på den frågan får du på Södertälje Business Days. Då kommer bland annat Matthew Barzun, amerikanska ambassadören, Anders Lago, kommunstyrelsens ordförande och representanter för några av Södertäljes mest framgångsrika företag att tala om utmaningar och möjligheter med mångfald i näringslivet.

Välkommen till två paneldiskussioner den 16 februari:

13.00-13.45 Alla olika – en lönsam affärsstrategi?

Den amerikanska tidningen Fortune har visat att de företag som är bäst på att arbeta med mångfald är mest lönsamma. Det är också därför Scandic, Mekonomen, AstraZeneca och Svenska Lantchips satsar på mångfald. Genom att spegla sin marknad får de fler affärsmöjligheter och bättre försäljning. Paneldiskussion om att använda likheter och olikheter för att öka affärsnyttan.

Lydia Capoliccio leder paneldiskussion med Matthew Barzun, USA:s ambassadör, Anders Lago, kommunstyrelsens ordförande, Robert Arnegård, vd Svenska Lantchips, Martin Olovsson, Marketing Company President, AstraZeneca Nordic, Inger Mattsson, Manager Sustainable Business, Scandic och Marcus Larsson, Director market & supply chain, Mekonomen.

14.15-15.00 Från ingenjör till städare – välkommen till Sverige!

Har vi råd att diskriminera på arbetsmarknaden? Hur kan vi se med nya ögon på kompetens, rekrytering och ledarskap för att främja mångfalden. Vad gör olika aktörer för att lotsa in rätt kompetens på rätt plats?

Diskussion med Jeanette Azinovic, chef Marknadsområde Södra Mälardalen Östergötland, Arbetsförmedlingen, Cecilia Ståhl, vd Manpower Telge Jobbstart, Leif Öbrink, Matchning Södertörn och Eva Löfgren, Diversity Support.

Moderator är Paki Holvander, Kommunstrateg, Demokrati och Mångfald.

Hela programmet för Södertälje Business Days: www.sodertalje.se/businessdays

För anmälan och bokning av intervjuer:

Agneta Johansson, Vox PR & Information, 0709-966661, agneta.johansson@voxpr.se

Anna Wrangel, näringslivschef Södertälje kommun, 08-523 012 32, anna.wrangel@sodertalje.se