Södertälje kommun är Årets Skolmatskommun 2014

När White Guide Junior idag, måndag, gick av stapeln tog Södertälje kommun storslam. Södertälje blev Årets Skolmatskommun 2014 och kostchefen Sara Jervfors blev Årets Måltidschef.

När White Guide Junior idag, måndag, gick av stapeln tog Södertälje kommun storslam. Södertälje blev Årets Skolmatskommun 2014 och kostchefen Sara Jervfors blev Årets Måltidschef.

Södertälje hade två nomineringar och vann båda två: Årets Skolmatskommun och Årets Måltidschef.

Med motiveringen "För att ha modet och viljan att ta ett helhetsgrepp om de offentliga måltiderna och för att man förmår att skapa engagemang kring de stora klimatfrågorna och koppla dessa till måltiderna till kommunens minsta och mest värdefulla matgäster" utsågs i eftermiddags Södertälje kommun till Årets Skolmatskommun 2014.

Därefter vann kostchefen Sara Jervfors priset för Årets Måltidschef.

- Det känns otroligt bra. Det här är de mest prestigefyllda prisen i måltidssverige. Att vinna dessa tunga kategorier känns nästan överväldigande. Vi har kämpat i många år - arbetat strategiskt och medvetet, och nu har vi fått ett kvitto på att vi gör rätt.

Priserna delades ut på White Guide Junior 2014.

Om en vecka har Södertälje kommuns kostenhet chans att vinna ännu ett pris, då Arla Guldko avgörs.

Sara Jervfors, Kostchef,
08-523 064 66, sara.jervfors@sodertalje.se