Södertälje kommun– en het arbetsplats

Södertälje kommun är en av Sveriges 20 mest intressanta offentliga arbetsplatser 2015. Det har karriärföretaget Jobtip slagit fast i sin årliga rankning – Karriärföretagen.

– Att jobba här är kul och utmanande, för här får man bidra på riktigt. Vi erbjuder många spännande jobb med stora möjligheter. Samtidigt eftersträvar vi ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Det är väldigt roligt att vi tar plats på listan som en av Sveriges mest intressanta offentliga arbetsplatser, säger Johan Lefverström, personaldirektör i Södertälje kommun.

Karriärföretagen utser årligen de 100 mest spännande arbetsgivarna, och 2015 utses även 20 kommuner. Södertälje kommun har under hösten 2014 konkurrerat med totalt 1 200 arbetsgivare. Företagens egna medarbetare nominerar sin arbetsgivare och en jury utser därefter de mest framstående organisationerna inom olika parametrar.

– Jag är glad och tacksam för att Södertälje kommun får denna utmärkelse, säger Elof Hansjons (S), ordförande i personalutskottet Södertälje kommun. Vi är en kommun som utmärker sig på flera sätt. Händelserik, utmanande och med många duktiga medarbetare som gör sitt absolut bästa för Södertäljes invånare. Utmärkelsen är framför allt till dem.

– Södertälje liknar ingen annan kommun i Sverige. Det är tuffa förutsättningar som tvingar oss att hela tiden tänka nytt och arbeta smartare för att ge medborgarna en bra service. Våra medarbetare utför ett fantastiskt arbete varje dag, och det är viktigt att vi som organisation uppmärksammar detta. Utmärkelsen är ett bevis på att vi prioriterar rätt, säger Marita Lärnestad (M), vice ordförande i personalutskottet.