Södertälje och AstraZeneca stödjer Earth Hour

Världens största klimatmanifestation Earth Hour går av stapeln nu på lördag den 28 mars kl. 20.30. En av de över 1400 städer som deltar är Södertälje som tillsammans med AstraZeneca vill visa sitt engagemang för miljöfrågorna.

Den färgade diodbelysningen i stadshuset kommer att släckas precis som fasadbelysningen på varuhuset Kringlan.

AstraZeneca släcker ner stora delar av belysningen vid sina anläggningar i Sverige, Storbritannien, USA och Kanada.

Båda organisationerna har uppmuntrat sin personal att delta i Earth Hour och kommunen har nått ut med samma uppmuntran till ca 1600 företagare.

På www.sodertalje.se/earth-hour finns mer information om övriga medverkande i Södertälje.

Kommunalråd Ewa Lofvar Konradsson (MP) 076-648 27 30 kommer att delta i kommunens medborgardag den 28 mars kl. 12-16 och kan även under den tiden svara på frågor om Earth Hour.

Kommunens miljöstrateg Madeleine Askelöf, 08-550 231 71, berättar gärna mer om kommunens klimatarbete.

AstraZenecas miljöchef Helena Wadsten svarar gärna på frågor om företagets miljöambitioner och framtida strategi, 070-627 39 40.

AstraZenecas presschef Ann-Leena Mikiver, 070-742 88 36