Södertälje uppvaktar det kungliga brudparet

I samband med kronprinsessan Victorias och herr Daniel Westlings bröllop den 19 juni kommer representanter från kommunen att gratulera brudparet med presenter från Tom Tits Experiment.

Karin Östlund, ordförande i kommunfullmäktige (S), och Anders Lago, kommunstyrelsens ordförande (S), kommer att delta i regeringens officiella mottagning den 18 juni i Stockholms stadshus i närvaro av kungaparet, kronprinsessan Victoria och herr Daniel Westling.

Kommunens gåva består av 500 entrébiljetter till kronprinsessan Victorias fond för vidarebefordran till organisationer och föreningar som hjälper barn med kroniska sjukdomar och olika funktionshinder. Den blivande familjen välkomnas även att fritt besöka Tom Tits Experiment i framtiden.

– Med denna gåva vill vi lyckönska och hälsa kronprinsessparet välkomna till Tom Tits Experiment och Södertälje, säger kommunfullmäktiges ordförande Karin Östlund (S).

Mer
information:

Karin Östlund, kommunfullmäktiges ordförande (S), 076-648 05 16, karin.ostlund@sodertalje.se

Med vänliga hälsningar

Södertälje kommun