Södertäljelärare årets inspiratör inom offentlig sektor

Mikhael Mikalides, lärare på Wasaskolan i Södertälje, utnämndes i dag till Årets inspiratör på Framtidsgalan.

- Det känns otroligt roligt och stort att bli utsedd till Årets inspiratör inom offentlig sektor. Som lärare formar jag inte bara enskilda människors liv utan jag påverkar hela samhället. Med det här priset hoppas jag inspirera fler att söka sig till skolans värld. Att vara lärare är det finaste och viktigaste uppdrag man kan ha.

Årets inspiratör har med sin personlighet inspirerat till och bidragit med god energi på sin arbetsplats. Årets inspiratör skapar en trivsam arbetsplats genom sin engagerande personlighet men även med sin sakkunskap. Mikhael har med sitt brinnande engagemang, intresse och bakgrund inspirerat sina elever till att öka läslusten, skriver Framtidsverket på sin webbplats.

- Det är fantastiskt roligt att Mikhael Mikalides ihärdiga arbete med att stärka läs- och skrivkulturen uppmärksammas. Det här är ett exempel på hur mycket kreativt och spännande som pågår i kommunen, säger Peter Fredriksson, utbildningsdirektör i Södertälje.

Framtidsgalan arrangeras av Framtidsverket som bildades 2012 som en gemensam satsning för att öka kunskapen och attraktionskraften för jobben inom offentlig sektor. Framtidsverket arbetar bara för och med offentlig sektor över hela Sverige.

I juryn ingick representanter från Sveriges kommuner och landsting (SKL), Framtidsverket och HRM Affärsutveckling.

Mikhael Mikalides, 073-613 97 28