Södertäljes trygghetsarbete nominerat till GötaPriset

Samarbetet mellan Södertälje kommun, Polisen i Södertälje och Södertörns brandförsvarsförbund har växt fram steg för steg och är en del i det trygghetsskapande arbetet i Södertälje. Bidraget ”Bygget av ett tryggare och säkrare Södertälje” har valts ut bland 241 insända bidrag. Nominerat projekt kommer att presenteras på Kvalitetsmässan den 19-21 november på Svenska Mässan i Göteborg.

Samarbetet mellan Södertälje kommun, Polisen i Södertälje och Södertörns brandförsvarsförbund har växt fram steg för steg och är en del i det trygghetsskapande arbetet i Södertälje. Bidraget ”Bygget av ett tryggare och säkrare Södertälje” har under hård konkurrens valts ut bland 241 insända bidrag.

Nominerat projekt kommer att presenteras på Kvalitetsmässan den 19-21 november på Svenska Mässan i Göteborg. Kvalitetsmässan är Europas största konferens och fackmässa om verksamhets- och samhällsutveckling.

GötaPriset har sedan 1989 delats ut till Sveriges bästa utvecklingsprojekt i offentlig sektor. Förutom äran belönas det vinnande projektet med en prischeck på 150 000 kronor.

Vinnaren av GötaPriset utses av en jury bestående av Bengt Delang, stadsdirektör Göteborgs Stad, Ann-Sofi Lodin, regiondirektör Västra Götalandsregionen, Per-Arne Andersson, direktör Sveriges Kommuner och Landsting, Annika Lundius, vice vd Svenskt Näringsliv, Jerry Karlsson, vd SIQ, Annika Elias, ordförande Ledarna, Lars Bäckström, landshövding Länsstyrelsen i Västra Götaland, Åsa Lindh, generaldirektör Svenska ESF-rådet, och Sven Wiberg, direktör Kvalitetsmässan.

Bakom GötaPriset står Göteborgs Stad, Västra Götalandsregionen, Sveriges Kommuner och Landsting, Svenskt Näringsliv, Institutet för Kvalitetsutveckling – SIQ, Innovationsrådet, Ledarna, Länsstyrelsen i Västra Götaland och Svenska ESF-rådet.

Angelica Vallgren, PR- och pressansvarig Södertälje kommun, 08-523 066 03, angelica.vallgren@sodertalje.se

Lotta Thyni, kommunikationsansvarig Polisen i Södertälje, 0733- 72 85 43, lotta.thyni@polisen.se