S:ta Ragnhildsmedaljen till familjen Rasjö

Årets S:ta Ragnhildsmedalj delas ut till familjen Rasjö för sina insatser för Södertäljes konstliv.

Representanter från media är välkomna.

Tid: onsdag 6 juni, ca kl 14.00
Plats: Råbyscenen, Torekällberget, Södertälje

Varje år delas S:ta Ragnhildsmedaljen ut i samband med nationaldagsfirandet till någon eller några med anknytning till Södertälje som utmärkt sig på ett speciellt sätt.

Motivering för S:ta Ragnhildsmedaljen 2012:
Familjen Rasjö tilldelas S:ta Ragnhildsmedaljen 2012 för sina betydelsefulla insatser för Södertäljes och Sveriges konstliv. Genom att generöst ställa konstverk ur familjens samling till förfogande för utställningar i Södertälje konsthall, har kommunens invånare på ett unikt sätt kunnat ta del svensk samtidskonst på högsta nivå.

Familjen har också bidragit till arbetet med utställningarna med bland annat visningar och marknadsföringsarbete.

Staffan Jonsson, Kultur- och fritidschef, Södertälje kommun, 08-523 064 64, staffan.bo.jonsson@sodertalje.se.
Peter Taberman, projektledare för nationaldagen, Södertälje kommun, 08-523 025 73, peter.taberman@sodertalje.se