Tack för hjälpen i stan

Efter två jobbiga veckor för de flesta som vistats i centrum är asfalteringsarbetena på Järnagatan, Saltsjögatan, Torekällgatan och Ekdalsgatan avklarade. -Vi som jobbat med detta vill tacka södertäljeborna för den hänsyn ni visat, säger kommunens projektledare Mikael Johansson.

Tack för hjälpen i stan

Arbetet har gått relativt lätt och snabbare än beräknat.

-Av erfarenhet vet vi att det brukar ta mycket längre tid att göra såna här jobb mitt inne i staden och att irritationen brukar vara stor, säger Mikael Johansson.

I år har kommunen därför lagt upp jobbet lite annorlunda än tidigare år. Bättre information är tänkt att ge folk kunskap om vad som faktiskt görs och möjlighet att välja annan väg när man kommer i bil. Flera hundra intresserade har sökt information om ombyggnaden på kommunens webbplats.

De som bor i fastigheterna runt de gator som blivit asfalterade har fått information snabbt. Kommunen skyltade på stan i god tid. SL och Swebus fick också information tidigare för att kunna lägga om vissa turer och varna för förseningar i sin digitala tidtabell:

-Swebus ska också ha ett stort tack för gott samarbete och förståelse under asfalteringen, säger Mikael Johansson.

Erfarenheterna av det nya sättet att arbete kommer väl till pass i höst när det är dags att avsluta ombyggnadsarbetet i centrum med att göra klart Saltsjötorget - denna lilla pärla mitt i staden.

Projektledare Mikael Johansson, 08-523013 10