Torbjörn Neiman lämnar Södertälje för Polishögskolan

Torbjörn Neiman lämnar posten som kultur- och fritidschef i Södertälje kommun. Den 1 februari tillträder han sin nya tjänst som ansvarig för grundutbildningen på Polishögskolan.

– Jag är mycket glad för detta men det är förstås med blandade känslor som jag kommer att sluta. Det finns många fina och roliga minnen och Södertälje är en fin plats med många härliga människor, säger Torbjörn Neiman och fortsätter: – Jag känner mig nöjd med det allra mesta som har utvecklats i Södertälje under min tid och det känns bra för mig att nu gå vidare. Dessutom är det ju en gammal god sanning att ingen är oersättlig.

T f stadsdirektör Mats Carlström beklagar att Torbjörn Neiman lämnar Södertälje.

- Torbjörn Neiman har en stark integritet. Han har tillfört en kontinuitet och därmed bidragit till en stabil och god utveckling. Torbjörn är en omtyckt chef i kommunen och han väljer själv att nu gå mot nya utmaningar.
Med sitt idrottsintresse och sin bakgrund som kulturarbetare – Neiman är bland annat körledare, sångare och musikteaterman med ett förflutet från ett flertal större musikalscener – har han stått stadigt med båda fötterna i kultur- och fritidskontorets verksamhetsområden.

Torbjörn Neiman slutar i kommunen runt den 20 januari 2006. Han tillträder alltså sin nya tjänst på Polishögskolan den 1 februari.
Rekryteringen av Torbjörn Neimans efterträdare påbörjas omgående.

Mer information Torbjörn Neiman, kultur- och fritidschef, tel 0708-518 468 Margaretha Sandberg, tf stadsdirektör, tel 0708-518 106