Trygghetsdagen 2010 i centrala Södertälje på lördag

Den som vill engagera sig i trygghetsarbetet i Södertälje kan på Trygghetsdagen, lördag den 16 oktober, komma i kontakt med bland andra polisens volontärer, nattvandrarna och brottsofferjouren som ger tips på hur man kan hjälpa till att bidra.

– Vi är många i Södertälje som jobbar med trygghetsfrågor men vi kan bli fler. På lördag berättar vi om vad vi gör och vi vill gärna höra medborgarnas synpunkter och tankar, säger Michael McCarthy, brottsförebyggande samordnare i Södertälje kommun.

Klockan 13.10 delar Kommunala handikapprådet ut årets tillgänglighetspris. Under hela evenemanget kan man prata med våra förtroendevalda i ”Fika med din politiker”. Under dagen bjuds Södertäljeborna även på gatuteater, musik, hunduppvisning av polisen, uppvisning av Södertörns brandförsvarsförbund med mera.

Tid: lördagen den 16 oktober klockan 11.00 - 15.00
Plats: Gågatan vid Politikertorget i centrala Södertälje

Michael McCarthy, brottsförebyggande samordnare, 08-523 017 40, michael.mccarthy@sodertalje.se