Välkommen på tur med framtidens buss i Södertälje

Den 22 november bjuder Södertälje kommun tillsammans med Scania, Nobina och SL till presentation av framtidens bussbaserade kollektivtrafik.

När framtidens stadsbuss nu testas står passagerarnas önskemål i centrum. Ett smakprov på vad som ska locka framtidens passagerare kommer från och med den 22 november att trafikera sträckan Södertälje syd- Astrabacken i Södertälje.

Passagerarna på den nya linjen kommer att få vara med och utforma interiören i framtidens buss, genom att lämna synpunkter och förslag.

Södertälje kommun, Scania, Nobina och SL bjuder härmed in media till premiärturen av linje 755 (Södertälje syd-Astrabacken).

Tid: torsdag 22 november, kl 10.00-12.00
Plats: Stadshuset, Campusgatan 26, Södertälje. (bussen avgår från stadshuset)

Med på bussturen finns kommunalråd Elof Hansjons (S) och ordförande för stadsbyggnadsnämnden Staffan Norberg (V) samt representanter från Scania, Nobina och SL för att berätta om respektive verksamhet och svara på frågor.

Angelica Vallgren, PR- och pressansvarig, 08- 523 066 03, angelica.vallgren@sodertalje.se

Jasmine Eklund, kommunikatör, 08- 410 654 35, jasmine.eklund@nobina.se

Karin Crawford, pressinformatör, 08- 686 15 82, karin.crawford@sl.se