Se och göra i Hölö-Mörkö

Tullgarns slott

I Hölö-Mörkö finns havet nära och landskapet präglas av en vacker natur med flera naturreservat. Här finns såväl slott som lanthandlar samt välrenomerade restauranger.

Idrott

I kommundelen finns två stycken idrottsplatser Hölö IP samt Mörkö IP, bokning av dessa är möjligt av såväl privatpersoner som föreningar. I Hölö finns flertalet föreningar däribland en ridklubb. I Hölö tätort är en allaktivitetshall under uppbyggnad.

Nöje

Under sommarhalvåret är Åbynäsbadet en välbesökt badplats. Det kungliga lustslottet Tullgarn hör till Södertälje kommuns mest populära utflyktsmål. Gustav V:s favoritslott i södra Hölö är omgivet av vacker sörmländsk natur.

Det finns flera naturreservat i Hölö-Mörkö kommundel, ett exempel är Tullgarns naturreservat. På Mörkö finns Kålsö, Kalkberget, Slessberget och Eriksö.

På Mörkö ligger Skansholmens skärgårdskrog med gästhamn och camping. På ön finns även Idala lanthandel som har både café och konstutställningar.

Ansvarigt kontor: Kultur- och fritkdskontoret