Felanmälan och synpunkter

Du kan anmäla ett fel eller lämna synpunkt som rör kommunens utemiljö - exempelvis gator, parker, naturreservat, badplatser samt idrottsanläggningar och friluftsgårdar.

När du anmäler ett fel eller lämnar en synpunkt kan du lämna dina kontaktuppgifter för att få  uppdaterad information om ditt ärende. Desutom har vi då möjlighet att få hjälp i att komplettera ärendet om någonting skulle saknas.

  • Ett fel är till exempel en belysningsstolpe eller trafikljus som slutat fungera, det kan också handla om klotter eller elljusspår som inte fungerar - här åtgärdar vi felen antingen omgående om de anses brådskande, eller lägger in det i en arbetsplanering för åtgärder.
  • En synpunkt är önskemål om exempelvis en ny parkbänk på ny plats, tillskott på lekplatser, nedtagning av träd eller hastighetsdämpande åtgärder - här undersöker vi eller gör en utredning om åtgärd behövs eller är möjlig. 

Kontakta Telge AB kundservice om din felanmälan gäller stadsnät, vatten, fjärrvärme, återvinning eller el, samt om det gäller ärenden till Telge bostäder eller Telge fastigheter.

  • Anmäl via webbformulär: Var noga med att klicka i rätt ställe i kartan alternativt skriva in adressen där du upptäckt det fel du vill anmäla.

infracontrol.jpg

  • Om du vill anmäla via mobil app - ladda ner appen Felanmälan Södertälje kommun via Google play eller App Store.

    Om du är på den plats som du vill felanmäla och har funktionen platstjänster på anger telefonen din position. Annars behöver du själv ange i appen var felet är. 

    Beskriv kortfattat felet eller dina önskemål. Du kan fotografera med telefonen och bifoga bilden med din anmälan.

  • Du kan också anmäla ett fel eller lämna synpunkt till:
    Kontaktcenter
    Besöksadress: Nyköpingsvägen 26
    Tfn: 08–523 010 00
    kontaktcenter@sodertalje.se