Arkiv pressmeddelanden

2014-03-12 Hållbar experimentlust när ReMida gästar Stadshuset

Remida är ett återvinningscenter som erbjuder barn och pedagoger i förskolan och skolan att vara kreativa med outnyttjat rest- och spillmaterial från lokala företag och industri.

2014-03-11 Pressinbjudan: Kjell Westö till Södertälje stadsbibliotek

Möt Kjell Westö, en av dagens främsta finlandssvenska författare, på Södertälje stadsbibliotek. Det blir ett samtal om senaste boken, och om hans författarskap.

2014-03-04 Pressinbjudan: Invigning av Kul för dej å mej i Luna kulturhus och i Stadshuset

Välkomna på invigningen av kulturfestivalen Kul för dej å mej, lördagen den 8 mars klockan 12.30, Luna kulturhus foajé. Festivalen som firar 20 år pågår till och med 15 mars. Temat för året är ”Förr och nu”.

2014-01-31 Södertälje kommun och Rosenborgsenheten i final i Arla Guldko

Nu har Rosenborgsenheten på Södertälje kommun gått vidare till final i tävlingen Arla Guldko i kategorin Bästa Miljöarbete. Finalen äger rum den 7 april på Grand Hôtel i Stockholm.

2013-12-12 Södertälje välkomnar sju EU-länder till arbetsmöte

Under två dagar besöker representanter för sju EU-länder Södertälje kommun. Det är dags för arbetsmöte för samarbetsprojektet URBACT. Ett utvecklingsprogram för en långsiktigt hållbar utveckling för Fornhöjden, och dess närområden, är fokus för mötet.

2013-11-26 Informationsmöte för fordonsverksamheter

Alla i fordonsbranschen är skyldiga att ha egenkontroll utifrån verksamhetens miljörisker. Nu bjuder Miljökontoret in till informationsträff för att underlätta för småföretagarna i branschen.

2013-11-19 Sofi Oksanen samtalar i Södertälje

Möt författaren Sofi Oksanen i Luna kulturhus den 21 november, i ett samtal om hennes nya roman När duvorna försvann.

2013-11-18 Fortsatt ökade resultat i Södertäljes skolor

Samtliga skolverksamheter visar på ökade resultat. Anledningen är ett strategiskt och målinriktat arbete.

2013-10-10 Christer Fuglesang tar lärare på rymdresa

Den 15 oktober kommer Christer Fuglesang till i Södertälje för att föreläsa om rymden för pedagoger i årskurs 0-6.

2013-10-07 Södertälje - bästa elitidrottsstad

Södertälje kommun vinner pris som årets främsta elitidrottskommun.